سیمونه اینزاگی، متخصص بردن فینال‌ها

اینتر با شکست فیورنتینا، قهرمان جام حذفی شد و برای فینال بزرگ لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌شود

شادی مربی و بازیکنان تیم اینتر میلان در جشن قهرمانی جام حذفی ایتالیا-  REUTERS/Alberto Lingria

اینتر بعد از قهرمانی جام حذفی ایتالیا، هوادارانش را امیدوار کرد که در فینال لیگ قهرمانان اروپا هم برنده شود. اینتر چهارشنبه شب توانست فیورنتینا، فینالیست لیگ کنفرانس اروپا را دو بر یک شکست دهد. فیورنتینا در ورزشگاه المپیک رم شروع بهتری داشت و در دقیقه سوم به گل رسید، ولی لائوتارو مارتینز پیش از پایان نیمه اول، دو گل زد و قهرمانی اینتر را تضمین کرد.

این دومین قهرمانی این فصل اینتر است و آن‌ها در میانه فصل موفق شدند با شکست میلان، فاتح سوپرجام ایتالیا شوند. این هفتمین فینال متوالی است که سیمونه اینزاگی به‌عنوان سرمربی لاتزیو و اینتر برنده می‌شود. او همچنین سه قهرمانی در جام حذفی ایتالیا دارد و از این نظر فقط اسون گوران اریکسون، مکس آلگری و روبرتو مانچینی را با چهار قهرمانی بالاتر از خودش می‌بیند.

اینزاگی بعد از این قهرمانی گفت: «خیلی خوشحالم، چون می‌خواستیم قهرمانی فصل گذشته‌مان را تکرار کنیم. فیورنتینا تیم باکیفیتی است که برای ما دردسر زیادی به وجود آورد. شروع بدی داشتیم که برای ما به‌ندرت اتفاق می‌افتد، ولی بازیکنان توانستند تیم را در بازی نگه دارند و شرایط را تغییر بدهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اینتر برای ادامه فصل دو هدف مهم دیگر دارد: اول تضمین سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده و دوم تلاش برای فتح لیگ قهرمانان. فینال بعدی اینزاگی مقابل منچسترسیتی، آماده‌ترین تیم فعلی اروپا، است و او برای ادامه روند موفقیت‌هایش در فینال‌ها کار خیلی سختی دارد. سرمربی اینتر درباره برنامه‌های تیمش در ادامه فصل گفت: «ما دو بازی دیگر در لیگ داریم و بعد از آن نوبت فینال استانبول است. می‌خواهیم فصل فوق‌العاده‌مان ادامه پیدا کند.»

رسانه‌های ایتالیا فردای فینال به تمجید از مارتینز، مهاجم آرژانتینی اینتر، پرداختند که بعد از قهرمانی جام جهانی، فصل فوق‌العاده‌ای را با تیم باشگاهی‌اش پشت سر می‌گذارد. گاتزتا نوشت: «اگر گاو شاخ‌های تیزی داشته باشد، هیچ گاوبازی توان رقابت ندارد. چه مهاجمی! او در اولین فرصت بازی را به تساوی کشاند و بعدا با یک حرکت دیدنی گل دوم را ساخت. این تمام ماجرا نیست. او در تمام صحنه‌های تهاجمی حاضر است و حتی به هافبک‌ها کمک می‌کند.»

کوریره دلو اسپرت هم در تمجید از مارتینز کم نگذاشت و نوشت: «او راه خوبی را برای زدن صدمین گلش با پیراهن اینتر انتخاب کرد. او اینتر را که کمی کند بود به بازی بازگرداند. او دقایقی بعد گل صد‌و‌یکمش را زد تا ژانگ، مدیر اینتر در جایگاه مثل یک هوادار دو‌آتشه به وجد بیاید.»

البته این فینال برای اینتر نقطه تاریکی هم داشت و ادین ژکو و هاکان چالان‌اوغلو بعد از تعویض به اینزاگی معترض شدند. ژکو رقابت نزدیکی با لوکاکو برای حضور در ترکیب اصلی اینتر در فینال استانبول دارد و می‌خواهد از هر فرصتی برای تحت تاثیر قرار دادن اینزاگی استفاده کند.

بازی بعدی اینتر شنبه مقابل آتالانتا است و حتی یک تساوی هم حضور آن‌ها در جمع چهار تیم برتر و سهمیه لیگ قهرمانان را تضمین می‌کند. اینتر با ۶۶ امتیاز در رده سوم و آتالانتا با ۶۱ امتیاز پنجم است.

بیشتر از فوتبال